Svaz účetních Plzeň, z.s.

Svaz účetních Plzeň, z.s.

Jsme dobrovolnou, nezávislou profesní organizací s celostátní působností zřízenou v souladu se zákonem č. 90/2012 Sb., občanského zákoníku, která pod tímto názvem od roku 1990 sdružuje účetní, auditory, daňové poradce a ostatní zájemce, kteří souhlasí s programovými zásadami definovanými ve stanovách Svazu a v dalších dokumentech. Ve své činnosti navazuje na činnost Českého svazu účetních a statistiků založeného v roce 1969 v Plzni.

Aktuality

Nová informační povinnost účetních dle AML zákona

Ustanovení § 2 odst. 1 písm. e) AML zákona stanoví, že pro účely tohoto zákona se
povinnou osobou rozumí „osoba oprávněná provozovat živnostenskou činnost
účetních poradců, vedení účetnictví a vedení daňové evidence podle
živnostenského zákona“.


Povinnou osobou je tak každý subjekt, který vykonává některou z těchto činností,
avšak za podmínky, že ji vykonává jako předmět svého podnikání, tj. externí účetní.


Z toho vyplývá, že účetní, který je zaměstnán ve společnosti, pro kterou vykonává
účetní služby, na pracovní poměr, tzv. interní účetní, nebude považován za povinnou
osobu.


Dle přechodných ustanovení zákona č. 280/2024 Sb. musí povinné osoby, tj. účetní
OSVČ a účetní společnosti, informovat Finanční analytický úřad (FAÚ) o své
kontaktní osobě do 30 dnů od nabytí účinnosti vyhlášky č. 420/2024 (nabyla
účinnosti 1.2.2025), tzn. do 3.3.2025.


Pokud je povinná osoba fyzickou osobou (OSVČ), určí jako kontaktní osobu
sama sebe. Pokud je povinná osoba právnickou osobou, určí jako kontaktní
osobu konkrétního zaměstnance nebo člena statutárního orgánu.


Kromě kontaktní osoby se dále uvede provozní doba povinné osoby nebo doba,
kdy povinná osoba skutečňuje obchody.


Za nesplnění této informační povinnosti lze uložit pokutu až do výši 10 mil. Kč.


Informaci o kontaktní osobě lze podat pouze ve formátu .XML, předepsaný
formulář je uveden na webové stránce http://formulare.fau.gov.cz/.


Institut kontaktní osoby slouží k zajištění průběžného styku (usnadnění rychlé
komunikace) účetních a FAÚ.


Veškeré změny v nahlášených údajích se musí hlásit FAÚ do 15 dnů ode dne, kdy ke
změnám došlo.


Další povinnosti účetní:

1) identifikace klienta (§8)
- identifikaci FO provede povinná osoba za fyzické přítomnosti identifikovaného
- identifikaci PO provede povinná osoba za fyzické přítomnosti FO, jednající za
klienta v rámci identifikace povinná osoba zaznamená, zda je klient, FO
jednající za klienta a jeho skutečný majitel politicky exponovanou osobou nebo
osobou, vůči níž jsou uplatňovány ČR mezinárodní sankce

2 ) kontrola klienta (§9)
- kontrolu klienta provádí povinná osoba v rozsahu potřebném k
posouzení možného rizika legalizace výnosů z trestné činnosti a
financování terorismu
- zjištění totožnosti skutečného majitele v případě, že klient podléhá
povinnosti do evidence skutečných majitelů a zda skutečný majitel není
politicky exponovanou osobou nebo osobou, vůči které ČR uplatňuje
sankce
- zjištění vlastnické a řídicí struktury klienta – PO a zjištění, zda osoba v
této struktuře není osobou uvedenou v sakčním seznamu
- přezkoumávání zdrojů peněžních prostředků nebo jiného majetku, které
se obchod nebo obchodní vztah týká

3) pokud se klient odmítne podrobit identifikaci, účetní odmítne uskutečnění
obchodu nebo navázání obchodního vztahu nebo ukončí obchodní vztah

4) v případě nesouladu skutečnosti s evidencí skutečných majitelů má povinná
osoba povinnost upozornit na tuto skutečnost, neodstraní-li klient nesrovnalost,
oznámí povinná osoba nesrovnalost soudu

5) v době trvání obchodního vztahu nebo při dalších obchodech povinná osoba
kontroluje platnost a úplnost informací získaných v rámci identifikace a
kontroly klienta

6) povinná osoba má povinnost oznámit podezřelý obchod FAÚ

7) povinná osoba má povinnost uchovávat údaje o obchodech a obchodních
vztazích po dobu 10 let

                    P o z v á n k a

 

Webinář (online) pořádaný dne 20. 1. 2025

Doba konání: 9.00 – 13.30 hod.

Lektor: Ing. Pavel Mošna, FÚ Plzeň

 

                              DPH

 

Program:

  • aktuální problematika týkající se DPH
  • základní pojmy v oblasti DPH od 1. 1. 2025,
  • vymezení obratu pro rok 2025, zvláštní režim pro malé podniky od 1. 1. 2025, 
  • osvobození od daně v režimu pro malé podniky v tuzemsku od 1. 1. 2025,
  • přeshraniční režim pro malé podniky od 1. 1. 2025,
  • uplatňování sazeb daně u nemovitostí (výstavba, práce na dokončené nemovitosti od 1. 7. 2025)
  • uplatňování osvobození od daně bez nároku na odpočet daně se zaměřením na dodání a nájem nemovitých věcí, včetně změn od 1. 1. 2025,
  • odpočet daně v roce 2025,
  • stanovení základu daně, opravu základu daně a výše daně, včetně změn od 1. 1. 2025
  • režim přenesení daňové povinnosti od 1. 1. 2025
  • další změny v oblasti DPH od 1. 1. 2025
  • dotazy.

 

 

Cena :   pro členy SÚ 1.800,- Kč      pro ostatní  2.100,-  Kč   (platby pouze na fakturu)

Přihlášky na email: info@suplzen.cz                                               

Svaz účetních Plzeň, z.s., Částkova 74, 326 00 Plzeň, IČ 04662881                                                            

Email: info@suplzen.cz                                                                                                                                           

www.suplzen.cz                                                                                                                                              https://www.facebook.com/share/icLmD8hf8oxixyJN/

         P o z v á n k a

 

Seminář (prezenčně) pořádaný dne 8. 1. 2025

Doba konání: 9.00 – 13.00 hod.

Místo konání: zasedací místnost, Purkyňova 29, Plzeň

Lektor: Ing. Radim Pavelek, daňový poradce Axtea.cz

 

 

 

                Daň z příjmu fyzických a právnických osob

 

Program:

 

  1. Daň za rok 2024
  2. Parametrické změny pro rok 2025
  3. Dohody o provedení práce
  4. Struktura a limity zaměstnaneckých benefitů
  5. Převody podílů v obchodních korporacích, prodej cenných papírů
  6. Dotazy, diskuze

 

 

 

 

 

Cena: pro členy SÚ 1.900,- Kč      pro ostatní  2.200,-  Kč   (platby pouze na fakturu)

Přihlášky na email: info@suplzen.cz  

 

                                            

Svaz účetních Plzeň, z.s., Částkova 74, 326 00 Plzeň, IČ 04662881                                                            

Email: info@suplzen.cz                                                                                                                                           

www.suplzen.cz                                                                                                                                              https://www.facebook.com/share/icLmD8hf8oxixyJN/

Pokud se vám soubor nezobrazuje stáhněte ZDE.

 

Základní informace k systému certifikace
a vzdělávání účetní profese:

Certifikace účetní profese v ČR

Dva stupně kvalifikace v oboru účetnictví a finance